VI SKRÄDDARSYR KURSER EFTER ERT BEHOV!
Vad behöver ni för kunskap och kompetens för att hantera dagens utmaningar?
Hur skulle det kännas om medarbetarna blev otroligt bra på att bemöta kunder? Vilka resultat skulle ni uppnå om chefer och ledare blev väldigt bra på att kommunicera och motivera? Hur skulle medarbetarnas välmående och prestationer påverkas om ni hade en hållbar och god arbetsmiljö? Hur attraktiv arbetsgivare skulle ni bli om medarbetarna fick den kunskap och kompetens som de efterfrågar?
Vi har över 20 års erfarenhet som utbildare, föreläsare, konsulter och coacher och är experter inom våra egna ämnen. Vi ger alltid 100 % för att du och dina kollegor ska bli nöjda, både innan, under och efter uppdraget.
Alla öppna kurser som du ser på hemsidan kan anpassas efter er verksamhet, de går även att kombinera som Blended Learning. Vi hjälper dig gärna med råd och tar fram förslag med offert.







Hör av dig till oss för information eller offert. Vi har erfarenhet av att utveckla företag och offentliga verksamheter.
kontakta oss här
Exempel på anpassade kurser - Kontakta oss för mer information
Chefskap & Ledarskap
Att chefa och leda i förändring
Att leda och samordna utan att vara chef
Hälsofrämjande ledarskap
Chefens kommunikation
Ny som chef
Förändringsledning
Facilitering och mötesledning
Medarbetar- och utvecklingssamtal
Arbetsmiljö & Hälsa
Den goda arbetsplatsen
Ett hållbart arbetsliv
Rätt arbetsmiljöarbete i tiden
Organisatorisk och social arbetsmiljöutbildning
Hälsa som resurs
Gränskompetens
Återhämtning
Stresshantering på jobbet
Strategisk Hälsoinspiratörsutbildning
Gränskompetens
Kommunikation & Medarbetarskap
Den motiverande arbetsplatsen
Effektiv internkommunikation
Hantera konflikter och svåra samtal
Kommunikation för projektgrupper
Stärk VI-känslan på kontoret
Medarbetarskap
Presentationsteknik & Retorik
Presentationsteknik – tala så andra lyssnar
Retorik, förmågan att övertyga
Argumentera framgångsrikt
Framförande, kroppsspråk och röst
Corporate Storytelling
Retorik för kvinnor
Säljande retorik
Retorik för chefer
Pitcha framgångrikt vid digitala möten
Retorik för ekonomer
Utbildning för dig som utbildare
IT & Digitalisering
Att leda digitala möten
Pedagogik för IT utbildare
Excel grundläggande
Excel påbyggnad
Kundbemötande & Förhandling
Bli proffs på nätverksbyggande
Kundbemötande, service och ödmjuk retorik
Försäljning för icke säljare
Förhandlingsteknik grundläggande
Förhandlingsteknik påbyggnad
Bemötande för offentlig verksamhet
Så här brukar vi lägga upp våra kurser


BEHOVSANALYS – VILKA ÄR DELTAGARNA?
Innan en kurs ställer vi frågor för att förstå vilka som kommer på utbildningen. Vi ställer också frågor som gör att vi förstår deras behov, vilka svårigheter som kan finnas och vad de vill bli bättre på.

DIALOG – VAD ÄR KURSMÅLET
Under hela förberedelsen har vi en nära och tät dialog med beställaren och ibland vissa deltagare. Vi tar fram ett gemensamt syfte och mål med kursen.

ANPASSNING – VILKET UPPLÄGG BLIR BÄST?
Vår uppgift är att ta fram ett kursupplägg med innehåll och pedagogik utifrån gruppens behov, förväntningar och mål som vi tidigare tagit fram. Här avgör man om Pussel DISC beteendeanalys kanske är av värde för gruppen.

GENOMFÖRANDE – METODIK OCH PEDAGOGIK
Nyttan med kursen är att alla får med sig kunskap, insikter och konkreta verktyg som de direkt kan använda. Vi skapar en inlärningsmiljö som uppmuntrar varje deltagare att lämna sin trygghetszon och därigenom utveckla nya färdigheter.

FEEDBACK OCH PAYBACK
Utbildning är en investering som ska löna sig, därför använder vi en holistisk pedagogik som är väl beprövad. Personer har olika inlärningsstilar och alla är med på våra utbildningar. Vi lär oss genom att läsa, lyssna, pröva, reflektera och utbyta erfarenheter. Inlärningen blir effektiv för deltagarna och ger snabb payback till vår uppdragsgivare. Att deltagarna även har roligt kostar inget extra.
KUNDREFERENSER

Utbildningen i kundbemötande blev realistisk och uppskattad av alla eftersom den var i vår butik och hade övningar som speglade verkliga kundsituationer, riktigt lärorik!
Niklas Nilsson, Butikschef Kungsbacka

Personalen pratar fortfarande om utbildningen ni hade med oss för 5 år sedan. De kommer ihåg när de fick vara med och spela upp scener med både bra och dålig kundkommunikation. Det är ett bra kvitto på att utbildningen verkligen gav effekt!